סמוטריץ' האריך את צו ההוזלה: מחיר הדלק לא יעלה

איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' האריך את צו ההוזלה: מחיר הדלק לא יעלה

שר האוצר חתם על צווים להפחתת המס על בנזין במהלך יולי 2023: מחיר הדלק לא ישתנה

צילום: Yossi Zamir/Flash 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש יולי 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בסכום של 2988.33 ₪ לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 41.5 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש יולי להישאר על רמה של 6.85 אגורות לליטר.

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-50 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

הפחתה זו אמורה הייתה להצטמצם בסוף חודש יוני, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס, אשר תעמוד בתוקף עד סוף השנה.

על מנת למנוע את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, מורים הצווים שנחתמו כעת כי במהלך חודש יולי 2023 (החל מה-2 ביולי) תחול הפחתה במס אשר תביא להפחתה של כ-41.5 אגורות לליטר במחיר לצרכן, אשר תוקפה יפוג בחצות הלילה שבין ה-31 ביולי ל-1 באוגוסט.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "המאבק ביוקר המחיה נמשך כל העת ואנו עושים הכל כדי שאזרחי ישראל ישלמו פחות. החתימה על הצווים תמנע את העליה במחירי הדלק כך שהוא ישאר על אותו המחיר. יחד עם צעדים משמעותיים נוספים בפתיחת השוק לייבוא, בהורדת מחירי המזון ובפירוק המונופולים, נמשיך להיאבק ביוקר המחיה למען כל אזרחי ישראל".



0 תגובות